Sider

mandag den 19. august 2013

Før afrejse til Uganda

Mine tanker før afrejse:
Det jeg allermest ønsker at få ud af opholdet er personlig udvikling. Jeg tager ikke af sted for at ændre verden, men får at opleve en del af den og tage oplevelsen og erfaringer med hjem.
Den største faglige udfordring tror jeg bliver sproget og den store kultur forskel. Jeg forstiller mig Uganda som et land med stor variation, Der er langt imellem "almindelig" og fattig. Dette tror jeg ikke man kan undgå at møde i praksis. Jeg tror det bliver en udfordring at vi skal have en hverdag og arbejdsdag til at fungere sammen på trods af den store kultur forskel. Jeg er udover det, meget spændt på hvor meget indflydelse jeg får i hverdagen. Hvordan de vil acceptere mig og hører min mening.
Den største personlige udfordring tror jeg bliver ikke at kunne tage hjem og koble fra. At jeg ikke kender nogen på rejsen og derfor ikke har nogen at spare med til at starte med. Min største bekymring er hvordan jeg reagere på nød og sult og hvor meget det kommer til at fylde i min hverdag.
Det, jeg kommer mest til at savne bliver min kæreste, min dejlige familie og mine skønne venner. Tanken om at undvære dem i så lang tid, er bestemt ikke rar nu.
Når jeg kommer hjem håber jeg at have styrket min selvtillid på en arbejdsplads, min evne til at starte aktiviteter uden brugen af så mange redskaber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar